یزدفردا: نماینده ولی فقیه در استان یزد: آموزش و مصونیت‌بخشی باید رکن اصلی کار توسعه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح باشد.

به گزارش یزدفردا: آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور اظهار داشت: تشکیلات قضایی باید از شرایط فعلی عبور کند و در میان مخاطبان خود حضور پیدا کرده و اقدام به پیشگیری و آموزش کنند.

وی عنوان کرد: مصونیت دادن به افراد به ویژه نیرو‌های مسلح باید در بحث آموزش مطرح شود. سازمان قضایی نیرو‌های مسلح می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر وارد عمل شود.

ناصری ادامه داد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح قدرت دارد و باید از این قدرت در مسیر آموزش، اطلاع رسانی و پیشگیری استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: راهنمایی و تذکر در نیرو‌های مسلح بسیار حائز اهمیت است و با توجه به اینکه برخی افراد به ویژه سربازها، اطلاعات و تجربه کافی ندارند، باید نظارت توأم با آموزش برای آنها انجام شود و از جمله دستگاه‌هایی که باید در این حوزه ورود کند، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است.

وی تاکید کرد: باید در زمینه نفوذناپذیری، بصیرت افزایی و ... روی نیرو‌های نظامی به شکل جدی کار شود و آموزش‌ها و اطلاعات لازم در این زمینه به افراد ارائه شود.

امام جمعه یزد اظهار داشت: تشکیلات قضایی به ویژه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح باید به این شکل گسترش یابد و نسبت به مسائل مختلف که گریبانگیر این حوزه است، هوشیار باشند.

وی، بصیرت، تدبیر، آینده نگری، نگاه عمیق، تفکر، تدین، تعقل و ولایتمداری را از شاخصه‌های اصلی افراد در نیرو‌های مسلح دانست و بیان کرد: امیدواریم با گسترش کار سازمان قضایی نیرو‌های مسلح شاهد تبلور این صفات بارز در افراد به ویژه افراد کم تجربه و حتی سربازان باشیم.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت نیرو‌های مسلح که سلامت و صیانت از آنها امنیت کشور را به دنبال دارد، اظهار داشت: برای اینکه این نیرو‌های دچار انحراف از معیار نشوند، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور همت خود را بر پیشگیری از جرائم گذاشته است.

احمدرضا پورخاقان عنوان کرد: استان یزد کمترین میزان در زمینه جرائم نیرو‌های مسلح را دارد و گرچه این آمار در سطح کشور نیز بسیار کم است، اما همین کم نیز برای ما بسیار است و برای پیشگیری از آن تلاش می‌کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا